måndag, augusti 14, 2006

Världskultur für alles II

Från Centrum mot Rasisms websida:

"Kolmården har tillsammans med Kenya Airways, Löfbergs Lila och JK Safari hyrt in fem massajer under tiden 17 juli - 6 augusti, som är ute i parken på dagen och som på kvällen "dansar, sjunger och hoppar". Centrum mot rasism anser att denna verksamhet förstärker fördomar och diskriminerande strukturer i samhället."

Om Centrum mot rasism vill ha något riktigt att bita i borde de genast lämna Kolmården och bege sig till Världskulturmuseet i Göteborg!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis till nya jobbet... ;-)

//Linken & Ly

Agnes sa...

Va? En religionsintresserad soulgillare! Kan det stämma att jag funnit en like eller önsketänker jag?

Anonym sa...

Hej då Josef.... kommer att sakna dig massor här på berget. Lova att du kommer tillbaka och inte fastnar i någon annan världskultur.

Hur ska jag nu klara mig igenom helvetesbacken utan att ha dig vakandes på balkongen...? Vem ska nu ringa och fråga om hur mycket kardemimma jag brukar ha i bullarna, Vem ska jag nu klippa...
Kom tillbaka snart!

Anonym sa...

Vänligen klargör följande:

1. Vilket är det nya kneget?
2. På vad sätt påverkar det boendesituationen?
3. Kan jag köpa din lägenhet?

Svar till: "I skuggan av berget"

Anonym sa...

Tja!

Grattis till nästan kommit in som ersättare i kommunvalet...!
bara 4st röster fattades !
http://www.val.se/val/val2006/slutlig/K/kommunvalkrets/14/80/03/person.html

V.S.R.P.J.B
killendrar

Anonym sa...

Vad har hänt med josef? någon som har sett till honom det senaste? Va, har han gått och blivit kär? jahaa :)