söndag, november 20, 2005

Blue Christmas

Det spelas julsånger i Kampala. Det är en märklig känsla att lyssna på "Let it snow" i 30-gradig värme. Den rätta stämningen vill liksom inte infinna sig.
Funderar på att fixa min egen julblandning i år, något i den här stilen:

Donny Hathaway - This Christmas
Stevie Wonder - Someday at Christmas
James Taylor - In the bleak midwinter
Joni Mitchel - River
Ron Sexsmith - Maybe this Christmas
Shawn Colvin - Christmas time is here
Josh Rouse - Christmas with Jesus

Fler förslag mottages tacksamt!

8 kommentarer:

Julia sa...

okej.. "Christmas Time is here" med Shawn Colvin som sångerska borde väl kvala in?

Anonym sa...

Varför inte O Helga natt med Jussi ?

Anonym sa...

Klart Shawn Colvin skall vara med! I synnerhet då hennes version av "In the bleak midwinter" inte kvalade in. Tack för tipset!

Vad gäller farbror Jussi... Han får dessvärre stryka på foten denna gång. Sannolikt kommer han dock att återfinnas på min sakrala julblandning (hur nu en julsång kan vara icke-sakral), tillsammans med "Det susar genom livets strid".

Omänskligt hett, ställ dörrn på glänt ...

Anonym sa...

Får Josh Rouse plats i jullistan?
-Christmas With Jesus

Anonym sa...

Ey Sam,

Pinsamt! Hur kunde jag glömma min namne, mr Rouse? He´s in!

Anonym sa...

Jag tycker att " It´s cold outside " med Jo Stafford också kan få plats. En påminnelse om hur kallt det är i Sverige nu, brr.

Anonym sa...

Fick just årets julskiva färdig (ja, det var ju faktiskt 1:a advent här precis...) Och julefrid vill man ju vara med och sprida. Min låtlista lyder:

one little christmas tree - stevie wonder
holy night - nat king cole
warm december - julie london
winter wonderland - doris day
what christmas means to me - stevie wonder
santa claus is coming to town - jackson 5
christmas present - doris day
christmas in new orleans - louis armstrong
someday at christmas - stevie wonder
let it snow! let it snow! - doris day
white christmas - bing crosby
o holy night - tracy chapman
christmastime - smashing pumpkins
i say mommy kissing santa claus - jackson 5
ave maria - stevie wonder

Har faktiskt redan innan jag läste din blogg om detta funderat på hur din julskiva kommer se ut.. Bra musik lär ju rulla den 18e...

Blir grymt att åter ses!

Chappolina sa...

Här kommer två förslag från mig...
"Don´t save it all for christmas" Celine Dion och
"The prayer" med Celine och Andrea Bocelli